Eerste dag(en) - Reisverslag uit Falun, Zweden van Kirsten Kos - WaarBenJij.nu Eerste dag(en) - Reisverslag uit Falun, Zweden van Kirsten Kos - WaarBenJij.nu

Eerste dag(en)

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Januari 2016 | Zweden, Falun

Hej,

Het is alweer onze tweede dag in Falun.
We zijn woensdagavond aangekomen in Falun, na een beetje gedoe.
Vliegtuig en bagage had vertraging waardoor we onze trein hadden gemist, met als gevolg dat we nieuwe tickets moesten halen en 1.5 uur op het vliegveld moesten wachten.
Eenmaal aangekomen op Central Station Falun, stond de eigenaar van het huisje ons al op te wachten, hij bracht ons met de auto naar het huisje.
Het huisje ligt dicht bij het centrum, en erg klein schattig. We hebben gelijk boodschappen gedaan en de man (Eammon) bracht ons met de auto naar de supermarkt en liet ons zien waar we wat konden gaan eten.

De volgende dag (donderdag) moesten we om 9 uur op school zijn voor onze eerste course: Swedish.
We hebben onze eerste zinnetje geleerd: Jag heter Kirsten.
Na de course hebben we eindelijk ons contactpersoon: Maria, ontmoet. Het is een hele lieve en aardige vrouw en heeft ons hele schema uitgelegd m.b.t. de courses en stage.

Donderdagavond zijn we naar Lugnet gegaan (dicht bij de school), en hebben we voor het eerst een ijshockey wedstrijd gezien, Super leuk!

Het weer is echt super! Gisteren zon gehad met een lekkere temperatuur van rond de min -16.

Voor nu: we gaan schaatsen op het Runn Lake, waar ook wedstrijden marathon schaatsen worden gehouden! Het ijs is niet helemaal veilig, maar je moet gewoon het pad volgen:)

Voor leuke foto's kijk onder het kopje foto's

Hej då
Kirsten